Kontrola zaměřená na telefonování za jízdy
MĚLNICKO - Pouhá 1 vteřina může rozhodnout o přežití
V úterý 21. února 2023 se zejména dopravní policisté v silničním provozu zaměřili na věnování se řízení vozidla a zákaz držení záznamových a hovorových zařízení za jízdy. Samozřejmě dohlíželi i na dodržování dalších obecně platných ustanovení zákona číslo 361/2000Sb., o provozu na pozemních komunikacích a dalších předpisů souvisejících s provozem na pozemních komunikacích. Současně prováděli kontrolní činnost spojenou s pátráním po osobách, věcech a odcizených vozidlech.
Během několika hodin zkontrolovaly hlídky 119 vozidel. Zákon porušilo 40 řidičů, 38 z nich uložili policisté pokutu na místě v příkazním řízení, 2 porušení oznámili příslušnému správnímu úřadu k potrestání řidiče. Nejčastějším přestupkem, ve 12 případech, bylo nepoužití bezpečnostních pásů, dále špatný technický stav vozidla, v 9 případech, a v neposlední řadě právě telefonování za jízdy, 5x. Jeden z řidičů nadýchal více než 1 promile, jeden řídil pod vlivem drog.
Obdobně zaměřené kontroly budou pokračovat i v následujících dnech.
Proč použít ve vozidle bezpečnostní pásy?
Pasažéři vozidel by si měli v souvislosti s používáním bezpečnostních pásů hlavně uvědomit, že je to jeden z nejdůležitějších bezpečnostních prvků ve vozidle.
- Pásy vám pomáhají při jakékoliv srážce (čelní, boční, zadní, při převrácen vozu).
- Pomáhají po celou dobu havárie, i při déletrvající sériové srážce.
- Nebudete-li připoutaní, vaše tělo bude při čelní srážce pokračovat ve směru stejnou rychlostí, jakou jelo vozidlo v okamžiku srážky- dokud nenarazíte na palubní desku nebo čelní sklo.
- Pásy jsou důležité i při intenzivním brždění - jen se zapnutými pásy můžete bezpečně ovládat své vozidlo.
V případě nárazu do pevné překážky v rychlosti 50 km/h se vaše váha rovná šedesátinásobku vaší hmotnosti. Pokud vážíte např. 85 kg, budete muset udržet na místě více než 5 tun, bez pásu nemáte šanci.
Chcete zabít řidiče? Nepoutejte se vzadu.
- I na zadních sedadlech platí fyzikální zákony - na zadním sedadle budete v případě čelní srážky pokračovat ve směru jízdy stejnou rychlostí, jakou jelo vozidlo v okamžiku srážky.
- Budete-li nárazem vrženi vpřed, jste ohroženi stejnými riziky jako na zadním sedadle. Ohrožujete však nejen sebe, ale i řidiče a spolujezdce na předních sedačkách, při nárazu jim můžete zlomit vaz.
- I na zadních sedačkách vás chrání při všech typech dopravních nehod.
NEPIŠTE ZPRÁVY, NETELEFONUJTE, VĚNUJTE SE ŘÍZENÍ !
Při rychlosti 50km/h 1 vteřina zraku upřená na mobilní telefon znamená 14 ujetých metrů „bez“ řidiče
+
1vteřina reakční doba řidiče = dalších 14 ujetých metrů, než vozidlo začne brzdit
+
Náběh brzd + vlastní brzdná dráha vozidla = dalších 12 -14 metrů na suchém povrchu
= cca 40 metrů
POZOR!
Špatný způsob brzdění nebo zhoršené klimatické podmínky v zimě mohou brzdnou dráhu při 50 km/h prodloužit až o dvojnásobek!
I jedna vteřina může rozhodnout o přežití!
por. Mgr. Markéta Johnová
Nejnovější aktuality:
- Nechtěl odejít z večírku, který končil [1. ledna, 13:25]
- Na prodejně vypil láhev vína, kterou poté odmítl zaplatit [1. ledna, 13:10]
- Choval se agresivně k záchranářům, kteří jej chtěli ošetřit [1. ledna, 13:00]
- Pokusil se znásilnit svého spolubydlícího [1. ledna, 12:54]
- Oslavy nového roku [20. prosince 2024, 12:22]
- Senioři v bezpečí [20. prosince 2024, 07:49]
- Bezpečné nákupy [16. prosince 2024, 14:29]
- Pětatřicetiletý muž může skončit až na 5 let ve vězení [13. prosince 2024, 08:13]
- (Ne)pozornost za volantem [13. prosince 2024, 07:57]
- Láhev s vodou nechal bez dozoru, když se poté napil, udělalo se mu špatně [6. prosince 2024, 10:59]
- Muž se choval agresivně, způsobil zranění zasahujícímu strážníkovi [6. prosince 2024, 10:55]
- Vyhrožoval své dceři zabitím [6. prosince 2024, 10:51]
- Policisté splnili svůj slib [3. prosince 2024, 08:35]
- Sebeobrana pro ženy [30. listopadu 2024, 18:00]
- Pozor na podvody v kyberprostoru!!! [28. listopadu 2024, 13:06]